With over a decade of teaching experience in media and communication research, I have had the privilege of instructing students in a diverse array of courses. I have led courses that encompass topics ranging from statistics and data analysis to both quantitative and qualitative research methods. I have also provided guidance in foundational subjects such as the introduction to communication research. In addition, I regularly offer multi-semester research seminars where students engage in the complete research process, from conceptualization to implementation and analysis of their own empirical projects.
Term | Course | Type |
---|---|---|
Winter 2024 | “Das weiß ich von TikTok” – Zur Rolle von TikTok in der Informationsnutzung junger Rezipient*innen [TikTok’s role in the information use of young recipients] | Empirical project course (Bachelor’s Level) |
Die ‘Plattformisierung’ des Journalismus? Soziale Medien und ihr Einfluss auf journalistische Produktionsroutinen [The ‘platformization’ of journalism?] | Empirical project course (Master’s Level) | |
Summer 2024 | Publikums- und Meinungsforschung II: Nachrichtennutzung in sozialen Medien [Audience and opinion research II: News use in social media] | Advanced course (Master’s Level) |
Datenanalyse III [Advanced multivariate data analysis with R] | Advanced course (Master’s Level) | |
Winter 2023 | Publikums- und Meinungsforschung: Nachrichtennutzung in sozialen Medien [Audience and opinion research: News use in social media] | Introductory course (Master’s Level) |
Datenanalyse II [Multivariate data analysis with R] | Introductory course (Master’s Level) | |
Summer 2023 | Publikums- und Meinungsforschung II: Nachrichtennutzung in sozialen Medien [Audience and opinion research II: News use in social media] | Advanced course (Master’s Level) |
Datenanalyse III [Advanced multivariate data analysis with R] | Advanced course (Master’s Level) | |
Medieninhaltsanalyse II [Media content analysis II] | Advanced course (Master’s Level) | |
Winter 2022 | Publikums- und Meinungsforschung: Nachrichtennutzung in sozialen Medien [Audience and opinion research: News use in social media] | Introductory course (Master’s Level) |
Datenanalyse II [Multivariate data analysis with R] | Introductory course (Master’s Level) | |
Summer 2022 | Publikums- und Meinungsforschung II: Nachrichtennutzung in sozialen Medien [Audience and opinion research II: News use in social media] | Advanced course (Master’s Level) |
Datenanalyse III [Advanced multivariate data analysis with R] | Advanced course (Master’s Level) | |
Winter 2021 | Publikums- und Meinungsforschung: Nachrichtennutzung in sozialen Medien [Audience and opinion research: News use in social media] | Introductory course (Master’s Level) |
Datenanalyse II [Multivariate data analysis with R] | Introductory course (Master’s Level) | |
Summer 2021 | Publikums- und Meinungsforschung II: Nachrichtennutzung in sozialen Medien [Audience and opinion research II: News use in social media] | Advanced course (Master’s Level) |
Datenanalyse III [Advanced multivariate data analysis with R] | Advanced course (Master’s Level) | |
Winter 2020 | Publikums- und Meinungsforschung: Nachrichtennutzung in sozialen Medien [Audience and opinion research: News use in social media] | Introductory course (Master’s Level) |
Datenanalyse II [Multivariate data analysis with SPSS] | Introductory course (Master’s Level) | |
Summer 2020 | #instajournalism: (Wie) Kann Journalismus auf Instagram funktionieren? [(How) Can journalism on Instagram work?] | Practical course (Bachelor’s Level) |
Datenanalyse [Data analysis with SPSS] | Introductory course (Bachelor’s Level) | |
Winter 2019 | “Das weiß ich von Instagram” – Zur Rolle von Instagram in der Informationsnutzung junger Rezipient*innen [Instagram’s role in the information use of young recipients] | Empirical project course (Bachelor’s Level) |
Summer 2019 | #instajournalism: (Wie) Kann Journalismus auf Instagram funktionieren? [(How) Can journalism on Instagram work?] | Practical course (Bachelor’s Level) |
Datenanalyse [Data analysis with SPSS] | Introductory course (Bachelor’s Level) | |
Winter 2018 | Informations- und Nachrichtennutzung junger Erwachsener: Zwischen Fernsehen, Snapchat und WhatsApp [Information and news use of young adults: Between TV, Snapchat, and WhatsApp] | Empirical project course (Bachelor’s Level) |
Einführung in die Kommunikationswissenschaft [Introduction to communication studies] | Introductory course (Bachelor’s Level) | |
Summer 2018 | Journalismus auf Facebook: Nutzung, Praxis und Konsequenzen [Facebook journalism: Usage, practice, and consequences] | Practical course (Bachelor’s Level) |
Winter 2017 | Einführung in die Kommunikationswissenschaft [Introduction to communication studies] | Introductory course (Bachelor’s Level) |
Summer 2017 | Von Lombardi-Gate bis Brexit – wie definieren Nutzer heute Nachrichten? [How do users define news today?] | Empirical project course (Bachelor’s Level) |
Winter 2016 | Einführung in die Kommunikationswissenschaft [Introduction to communication studies] | Introductory course (Bachelor’s Level) |
Winter 2015 | Einführung in die Kommunikationswissenschaft [Introduction to communication studies; two courses] | Introductory course (Bachelor’s Level) |
Summer 2015 | Medienlehre [German media system] | Introductory course (Bachelor’s Level) |
Winter 2014 | Leserbriefe 2.0: Effekte von Nutzerkommentaren auf die Wahrnehmung von journalistischer Qualität [Effects of user comments on the perception of journalistic quality] | Empirical project course (Bachelor’s Level) |
Summer 2014 | Medienlehre [German media system] | Introductory course (Bachelor’s Level) |
Winter 2013 | Einführung in die Statistik [Introduction to statistics] | Introductory course (Bachelor’s Level) |